Tuesday, March 17, 2009

apa mahu arini?

we often been burnt by keterujaan dalam beberapa perkara.. yeah.. some say it should be ketidakmahuan.. atau ketidakterujaan.. ha ape merapek yang aku karangkan di sini.. i wasn't online in 2days maybe... tak tahu.. some matters will come out with sifat yang seperti 'aku-berasa-malas'... owh ok.. actually i love to begin my entry with uncertain words... or might continuously used that uncertain as in the whole story of my entry.... kadang-kadang aku mencari asal usul bebelan aku...

when i was some age in high school, i've already started the uncertain dalam bebelan.. at that time, internet wasn't so wise to be used... everything must be written on a colorful papers.. (padahal boleh je atas kertas yang plain sahaja).. aku kan suka over.. thus, i wrote them with ketidaktepatan kata-kata yang takde kaitan pada apa yang aku bebelkan.. aku tidur lambat sebab main blog guna kertas sahaja.. manade nak guna komputer macam sekarang... sekarang tidur lambat sebab main internet... i always say, sometimes the current world is so cruel.. or is getting cruel.. or sangat mengejamkan... note that the 'current' is been used here which refer that we are facing all of them without a nice boundary... i make and do everything with a sake of good manners in hoping to get sedikit kebaikan untuk diri sendiri... some say i am taking for granted... i don't really mind with what kind of say that seems stabbing me repeatedly... some part of my life are really endeavored... jadi aku tidak berapa kesah pada kata-kata orang sekeliling kerana aku tak pernah carik masalah dengan granted mereka pula...

baek-baek.. aku kembali normal dan berenti buat sedikit lamunan... last saturday as stated in entry before, i was getting braces... so, it truly happened... dan aku sangat berani... hmmm... dan tak pasal aku berasa malas nak online... owh ok... i attended to my friend's wedding on last weekend... aku tak tahu tapi kenapa manusia perlu kahwin??... yeah the question sounded mere folly.. but perkahwinan itu kadangkala membazirkan duit pada kenduri.. and i had questioned emak with this so-seems-dumb-feeling-to-know-the-answer... by making an innocent look, i waited for the answer given from her.. emak cukup malas layan aku kadangkala.. sebab aku cukup banyak mengarut dalam setiap soalan dan kata-kata... then she gave an uncanny respond, "aku tak tahu siapa lah yang nak kawin dengan kau ni ain"... ha ok terima kasih mak sebab jawab soalan dengan cara begini... then i wrinkled... adakah dia menjawab soalan.. tak kesah lah.. lain kali jangan ada anak nama ain macam aku..
..............itu sahaja.............

No comments: