Thursday, December 10, 2009

apabila

you know which part is your poorness.. i mean the great poor you could be so.. pernah juga kadangkala apabila kau susah mahu sedar diri yang kau sebenarnya tidak cukup hebat di mata keliling.. tapi tahu tak apabila kau memberi keyakinan pada seseorang, itu sudah cukup memberi kehebatan untuk diri kau sendiri.. when i reach at some corner on the road, i will completely out of idea in how to handle my driving... nothing else to help unless you use a word of believe.. pernah juga kadangkala apabila kau sudah tiada keseronokan pada penjagaan lagi.. setting your life with any of glad feeling... tahu tak apabila penjagaan juga menjadi perkara bagus untuk kau rasa apa itu hidup yang betul-betul kau harap sejak kau darjah satu lagi.. when i was kid, i used to love to think of "apa aku akan jadi nanti bila umur sudah dua puluh tiga tahun nanti?"... that was folly thought.. because the silence was the answer.. tahu tak apabila your fearless in getting older will make you feel "aku mahu kembali menjadi darjah satu dan menjadi sesuatu yang lebih lain dari sekarang"... sebenarnya aku semakin hilang logik pada setiap pemikiran... itu sahaja.. aku adalah pelakon terbaik apabila sudah tidak mampu buat apa lagi.. maka, tidak kisah sakit atau seksa sekalipun, aku masih senyum... itu lebih meyakinkan diri sendiri.. tapi mengapa gambar di bawah tiada senyuman pun.. betul lah tu, kau akan jiwa kacau apabila seorang diri sambil main gitar di dalam bilik...

DSC_0031

Dahulu: Senyum
Sekarang: Senyum juga

No comments: