Monday, September 20, 2010

kesihatan fikiran

saya dah tiada tempat yang rahsia untuk menulis.. segala tempat menjadi tempat persinggahan manusia lain... mereka yang menyinggah memang sangat terhibur kalau kejatuhan tu milik saya... mereka suka lihat saya jatuh... semua masalah hidup saya akan jadi hiburan untuk masa lapang mereka... bagus mereka ni... sebab pandai manage masa mereka dengan baik sampaikan ada masa untuk singgah semua tempat penulisan saya... saya tak ambil peduli sangat bagaimana rupa paras setiap motif dari mereka dan mereka... saya hanya tidak mahu pada sekatan... lebih ringkas, sekatan penulisan..

ok aku benci pada sekatan dalam setiap perkara rutin aku sendiri... tahu tak sekatan tu adalah punca segala kebangsatan... aku hanya ada beberapa sekatan yang menjadi kegemaran... buat masa ini, sekatan yang tidak termasuk dalam list kegemaran, selalu buat rasa bangsat... sebab sekatan yang berlaku kebelakangan ini sangat tidak sihat... pasal itu aku demam sekarang ini... (sebenarnya tiada kaitan)... pernah tak rasa mahu bebel seorang diri sebab ada rasa bagai aku-nak-ada-bot-persendirian-sebab-senang-boleh-lari-diri-ke-sulawesi-andai-aku-mula-rasa-bangsat....

saya ada dua sifat semulajadi yang tidak beberapa rare... tapi boleh rosakkan situasi... tidak kisah saya kawal atau tidak, saya manusia kelam... saya hanya harap saya ada bot persendirian tu satu hari nanti... boleh tak saya nak menjadi perempuan yang stabil untuk beberapa minit? boleh?... (hanya si jagung selalunya yang boleh kawal kestabilan saya).. ok, dalam perenggan ni, saya banyak guna perkataan beberapa untuk beberapa kali..

it's a fact when i say that people who named perempuan, will often use her writing as a disposal of current emotion... it's also a fact when i could see into a mirror and my reflection shows that "you are just a person who named girl ain"... manusia hanya boleh berubah pada tahap sekatan yang sihat sahaja.. saya tidak menipu!


...............perhatian................



No comments: