Thursday, August 25, 2011

beri sedikit ruang untuk kebaikan

i will try my best to read online news thru my handphone though I ought to do my job at so called my workplace. benar, saya mencuri wifi di tempat kerja. kerana saya nak berkomunikasi dengan dunia luar termasuk membaca news terbaru setiap hari. walaupun tidak semua news dapat dibacakan dalam satu masa, tapi hari ini saya rasa nak tulis di sini. ia penting. demi hidup saya pada lima tahun akan datang di mana saya sudah berumah tangga dan anak-anak dalam dakapan saya. nampak tak anganan saya sentiasa setinggi KLCC. tak mengapa. saya punya suka.

when I've read one of topic on one of so random online newspaper, that was the time that I just realized about how Ramadhan is really moving. Tiba-tiba sahaja bulan Ramadhan sudah di penghujung. Saya terbaca mengenai malam lailatulqadar. Saya hanya ingin menulis di sini sebagai tatapan saya untuk di masa akan datang. Agar saya tidak lupa Tuhan. Agar saya menjadi perempuan yang mendengar khabar baik-baik sahaja nanti. Agar saya menjadi manusia yang sayangkan masa sebaik-baiknya.

Dalam erti kata lain, sebenarnya kekuatan hati bergantung harap pada ketahanan fikiran. Jangan fikir terlalu jauh. Cukup sekadar mengambil satu langkah dari apa yang ada di depan mata. Sudah cukup untuk memiliki hati yang kuat!

No comments: