Tuesday, August 16, 2011

penelitian kelompok

susah benar aku nak update sini. banyak lagi tempat lain yang aku lebih selesa. lebih dari selesa di mana soal keselamatan tu yang saya titikberatkan. setiap hari saya hadapi situasi yang slightly same but i just set to my mind whereas i-love-the-same-situation-in-my-everyday. it's none of sick. cuba steady pada keadaan diri. itu sahaja yang saya ada.

saya pernah lihat ada beberapa kelompok manusia di mana pergaulan mereka tidak ke mana. tiada kemajuan. mereka setia pada kelompok berkenaan. saya kerap jumpa kelompok begini di sekolah. dan ada juga kelompok di mana perbualan mereka tidak beri kesenangan untuk dibualkan. secara jujur, aku kurang memiliki kesenangan terhadap kelompok-kelompok perempuan. mereka suka umpatan. tidak kemana. tiada kemajuan. mereka setia pada kelompok berkenaan.

i am too fussy in everything. i'll begin and end up something dengan kecelaruan untuk berfikir ke arah sempurna. sampai satu tahap, aku tak kisah lagi pada kesempurnaan. aku hanya harap aku dapat keluar dari sesuatu kondisi yang memaksa. tempoh ketetapan pemikiran manusia akan bertahan dalam satu jam yang pertama. apabila ada segelintir pengaruh mula main peranan, tempoh pemikiran akan hilang selepas satu jam yang pertama. nampak tak bagaimana tuhan ciptakan manusia untuk berfikir menggunakan pengaruh-pengaruh yang waras sahaja.

dalam dunia hanya ada dua jenis perempuan. samada beliau bangsat atau tidak bangsat. untuk menjadikan kebangsatan tu sebagai ejen untuk pengaruhi diri bukan lah susah. berkawan lah dengan kelompok yang tidak maju di atas.

i often type words without stopping since i will vent words using both right and left brain of mine. sometimes my writings are hard to be understood. that's how i interpret setiap keping pemikiran saya. jangan cuba untuk faham!

No comments: