Tuesday, August 23, 2011

tiada gurauan dalam tanggungjawab

setiap manusia yang masih bernafas akan hadapi beberapa tanggungjawab. ia sesuatu yang perlu ditanggung samada kerelaan atau keadaan yang memaksa. dalam situasi di mana ada hanya tinggal beberapa tempoh masa yang sangat sedikit, manusia akan lalui beberapa jalan pintas untuk lakukan tanggungan yang wajib. aku pernah berbisik pada diri, sedar tak betapa ramai manusia yang masih boleh bernafas sedangkan tanggungjawab mereka di tahap yang sangat maksimum. maka, tidak kisah jalan pintas atau lebuhraya sekalipun, kewibawaan itu perlu benar-benar wujud!

hari kelmarin saya mendapat khabar dari seorang cikgu saya. "bagaimana semua perkara? bila mereka akan panggil?". saya berasa lega dengan khabar begini. sekurang-kurangnya ada golongan yang masih ambil berat mengenai saya.

No comments: