Friday, August 28, 2009

semua sekali

probably i'm barely reckon the best creation of mine.. at some parts indeed you can't even realize your personal fortune by assuming all are in good and best promises.. sure, it must be in good.. at certain part you also couldn't assume anything.. sometimes you might question yourself "apa yang kau kejarkan dalam hidup kau sebenarnya?".... i would simply conclude, i am lost.. the thing that comes as a great nightmare when you are corruptly feeling witless.. i am a good imaginative person.. i often sketch a picture of butterflies on a piece of paper.. they seem flying in one group but i would draw only one butterfly that seems lost and flying alone.. i would circle it by naming him as 'witless'... this merely crap imagination and sketching... tapi risau sangatkah dengan apa jenis karutan bayangan dan lukisan kau?... stop reckoning everything.. that is what i did... aku bekerja keras untuk mejadi hati yang keras.. itu lebih merisaukan mereka-merka yang terlibat mungkin...

aku mencari alasan untuk setiap hal dalam hidup... kenapa alasan??... kenapa bukan kau berjanji??.... manusia akan cuba buat perjanjian bila beliau rasa beliau hebat.. maka aku tak mahu wujud perasaan hebat untuk berjanji.. itu lebih menyifatkan seorang penipu... kenapa mahu berjanji pada benda yang kau tak pasti... mencari alasan itu sekurang-kurangnya tidak mendorong kau akan jadi penipu di masa akan datang... break the promise or just let them go without promising your stupid promises... hmm.. i refuse to lay pretty compassion on others... why do people aware on something that they have not to??... bila kau menjadi beria-ria untuk aware, it could able to ruin all yours... as easy as care of yourself or else just willing to say aku-sanggup-jadi-hilang-kewarasan-sebab-aku-konon-bagaikan-sangat-ambil-peduli-pada-manusia-lain... ini gelabah.. cuba lah berubah... cari alasan dan jangan too obvious..

my beloved kapok able to let me being out of feeling pressed.. i've planned a lot of things.. by thinking of when to begin each part of them , so i'd rather to feed my mind with other sort of creepy things... ini juga sejenis kehilangan... menghilangkan perkara yang dirancang dengan perkara yang baru difikir sebab terlalu mengkaji apa sebenarnya yang dikejarkan di depan mata sendiri... i'm such a talker and writer in my very own bajusemalam... kadangkala aku pencerita terbaik dan kadangkala aku tidak... ini juga mungkin sejenis kehilangan konsistensi dalam penulisan... emak selalu kata aku kadangkala susah nak berubah... sebenarnya aku mudah berubah dan buat sedikit sebanyak kehilangan dalam hidup aku sendiri... emak kena tukar statement beliau... hmmm...


Soalan: Mengapa kau rasa hilang diri itu boleh meyakinkan diri yang kau akan sepenuhnya sihat?
Jawapan: Kerana yakin boleh itu adalah fikiran yang menyihatkan.
Komen: Jawapan begitu gampang dan soalan tiada motif.

3 comments:

amadd @ nizar said...

tiada manusia yang sempurna..

Ahmad Belia said...

emo beb blog nie...gua cam suka jeee

a . i . n said...

to amadd:
betul, jadi terima diri seadanya.. ngee..

to ammosham:
emo ke? tidak juga. aku hanya menulis. terima kasih suka. kadangkala orang cuba untuk faham apa yang aku nak sampaikan.